
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 62,40 LEI
ISBN: 978-973-707-248-1
Autor(i): Marcel Crahay
Editura: Trei
Colecția: Psihologie-Psihoterapie
Anul apariției: 2009
Nr. pagini: 526 pagini
Categorii: Psihologie, Psihoterapie
Introducere
Controverse pedagogice în privinţa problematicilor psihologice
Riscurile psihologismului
Structura lucrării
Capitolul I Demonstraţiile psihologice ale precursorilor
Empirism şi raţionalism. Helvetius împotriva Sfântului Augustin
Copilul: înger sau demon? Cum a evoluat în decursul secolelor reprezentarea copilăriei?
Émile, o revoluţie în reprezentarea copilului şi a educaţiei sale
Primul paradox: socialul ÅŸi naturalul
Al doilea paradox: autoritate ÅŸi autonomie
Al treilea paradox: a educa raţiunea fără să o soliciţi
Al patrulea paradox: a face totul nefăcând nimic
De la senzualism la pedagogiile descoperirii prin observaţie
Pragmatism, democraţie şi educaţie. Contribuţia lui Dewey
Educaţia funcţională a lui Claparède şi pedagogia populară a lui Freinet
ÃŽnsuÅŸirea modelelor culturale, o cale spre umanizarea omului
Despre câteva dezbateri recurente în educaţie
Capitolul II Psihanaliză, psihologie umanistă şi educaţie
De la tumultul afectelor la construcţia persoanei
Freud şi educaţia: o relaţie ambiguă
Primii pedagogi psihanaliÅŸti ÅŸi optimismul educativ al lui Adler
Copiii de la Summerhill sunt prizonierii romantismului lui Neil?
Rogers ÅŸi non-directivitatea
Este suficient să-l eliberăm pe elev?
Mizele afective ale relaţiei educative
Există pedagogie psihanalitică?
Capitolul III Contribuţiile behaviorismului
Condiţionare pavloviană şi interacţiuni sociale
Thorndike, de la formarea conexiunilor la drill and practice
Condiţionare operantă, învăţare fără eroare şi învăţământ programat
Analiza funcţională şi managementul clasei
Dispozitive de învăţare individualizată
De la modelul lui Carroll la pedagogia însuşirii
Să nu arunci copilul odată cu apa de baie
Capitolul IV Revoluţia constructivistă
Epistemologia genetică, un kantianism evolutiv
Cum se construiesc cunoştinţele
De la acţiuni la operaţii
Educaţia poate contribui la dezvoltarea psihologică a copiilor?
Dezvoltarea cognitivă: un proces multiliniar şi contextualizat
Interacţiuni sociale şi construcţia cunoştinţelor
Pentru o abordare constructivistă a învăţării
Constructivismul şi didactica ştiinţelor
Matematica şi operaţiile logice
Cum abordează copiii limba scrisă?
De la Durkheim la Kohlberg: de la impunere la construcţia morală
Dincolo de ortodoxie
Capitolul V Cognitivism şi învăţare
Cum prelucrează informaţia subiectul uman
Reprezentarea cunoştinţelor şi învăţarea
De la poceduralizarea cunoştinţelor la utilizarea lor
Cunoştinţele şi rezolvarea de probleme
Motivaţia şcolară
Perceperea controlabilităţii sarcinii sau teoria atribuirii cauzale
Concepţia despre inteligenţă
Concepţia despre scopurile urmărite de şcoală
De la învăţarea cititului la învăţarea cu ajutorul textului
De la achiziţionarea numărării la algoritmii de calcul
Pentru o comunicare pedagogică strategică
Capitolul VI Educaţie, cultură şi societate
Dezvoltarea psihologică şi însuşirea instrumentelor culturale
Învăţare şi dezvoltare
Interacţiune de îndrumare, anaclisis şi dezvoltare
sihologie culturală şi educaţie
Individ-plus şi comunitate de indivizi care învaţă
Distribuţia materială şi socială a cogniţiei
Şcoala concepută ca o comunitate de învăţare
Învăţare cooperativă şi tutorat
Diferenţe individuale, diferenţe de socializare?
Sfaturi bibliografice
Prin prezentarea diferitelor orientări psihologice din perspectiva contribuţiei lor la ştiinţele educaţiei, cartea de faţă se adresează în egală măsură pedagogilor şi psihologilor. Astfel, teoriile umaniste şi psihanalitice au pus în evidenţă rolul vieţii afective la copil. Behaviorismul a contribuit la dezvoltarea învăţământului individualizat.Psihologia genetică a alimentat metodele active. Cognitivismul se află la originea învăţământului «strategic».
Marcel Crahay este profesor la Universităţile din Liege şi Geneva.
Comandă online Psihologia educatiei la 62,40 lei isbn 978-973-707-248-1 scrisă de Marcel Crahay, tiparită la editura Trei face parte din colecția Psihologie-Psihoterapie. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Psihologia educatiei nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
10 abordări psihoterapeutice ale depresiei. Modele explicative ale psihologiei abisale şi concepte terapeuti
Trei
Dietmar Stiemerling
9737070097
200 pagini
An: 2006
101 apărări. Cum se autoprotejează mintea
Trei
Jerome S. Blackman, Jerome S. Blackman
9789737073013
384 pagini
An: 2012
Manual de consiliere
Trei
Richard Nelson-Jones
9789737072931
312 pagini
An: 2009
Povestiri de psihoterapie românească. 19 cazuri inedite
Trei
Coord. Vasile Dem. Zamfirescu
9786064002884
416 pagini
An: 2009
Dezvoltarea umană
Trei
Diane E. Papalia, Sally Wendkos Olds, Ruth Duskin Feldman
9789737074140
832 pagini
An: 2010
Protocol clinic pentru tulburari anxioase destinat femeilor private de libertate
Sitech
Violeta Stefania Rotarescu
104 pagini
An: 2015
Noua terapie prin acceptare și angajament
Polirom
Steven C. Hayes, Spencer Smith
9789734627820
344 pagini
An: 2013
Terapia familiei
Trei
Virginia Satir
9789737074829
392 pagini
An: 2011
Dezvoltarea umană
Trei
Diane E. Papalia, Sally Wendkos Olds, Ruth Duskin Feldman
9789737074140
832 pagini
An: 2010
Mama si sensul vietii. Povesti de psihoterapie
Humanitas
Irvin D. Yalom
9789735030971
288 pagini
An: 2010
Cele opt pacate capitale ale omenirii civilizate
Humanitas
Konrad Lorenz
136 pagini
An: 2001
cartea despre femei
Mix
Osho
280 pagini
An: 2002
Vina de a fi femeie
Mediarex
Sigmund Freud
214 pagini
Copilul in literatura in paralel cu evolutia psihologiei
Cultura Romaneasca
Stanciu Stoian
136 pagini
Cunoasterea copilului
Didactica si Pedagogica
Rose Vincent
312 pagini
An: 1972