
ISBN: 9789731816340
Autor(i): Manfred Dopfner , Franz Petermann , Martin H. Schmidt
Editura: Romanian Psychological Testing Services
Anul apariției: 2010
Nr. pagini: 172 pagini
Stare: nefolosita (noua)
Categorii: Psihologie, Carte nefolosită, Psihologia copilului
1 STADIUL ACTUAL AL CERCETĂRII
1.1 Diagnosticul diferenţial2 RECOMANDĂRI
1.2 Epidemiologie şi evoluţie
1.3 Tulburări comorbide
1.4 Patogeneză
1.4.1 Influenţe biologice1.5 Programe de prevenţie
1.4.2 Influenţe psihice
1.4.3 Influenţe sociale
1.4.4 Evaluare rezumativă
1.6. Terapia
1.6.1 Programe terapeutice cognitive pentru rezolvarea de probleme/dezvoltarea competenţelor sociale
1.6.2 Programe terapeutice pentru părinţi
1.6.3 Terapia comportamentală a familiei
1.6.4 Programul terapeutic multimodal
1.6.5 Farmacoterapia
1.6.6 Eï¬cienÅ£a terapeutică
1.6.7 întreruperea terapiei
2.1 Recomandări privind diagnosticul şi monitorizarea3 PROCEDURI PENTRU DIAGNOSTIC ŞI TERAPIE
2.1.1 Intervievarea părinţilor şi a educatorului sau a profesorului2.2 Recomandări privind tipul de intervenţie
2.1.2 Investigarea, monitorizarea comportamentului şi evaluarea psihopatologică a copilului/adolescentului
2.1.3 Utilizarea chestionarului în vederea diagnosticării psihice ÅŸi a comportamentului
2.1.4 Diagnostic psihologic suplimentar
2.1.5 Anamneza referitoare la simptomele ï¬ zice ÅŸi diagnosticul somatic
2.1.6 Recomandări pentru monitorizarea evoluţiei
2.3 Recomandări pentru terapie
2.3.1 Consilierea şi intervenţiile la nivelul familiei şi al grădiniţei/ şcolii
2.3.2 IntervenÅ£ii la nivelul grupului celor de aceeaÅŸi vârstă
2.3.3 Terapia cognitiv-comportamentală a copilului/ adolescentului
2.3.4 Terapia medicamentoasă
3.1 Proceduri pentru diagnosticul ÅŸi evaluarea intervenÅ£iei în cazul tulburărilor de comportament antisocial-agresiv4 MATERIALE
3.1.1 DCL-SSV: Scala de diagnostic pentru tulburări de conduită3.2 Metode de terapie pentru tulburări de comportament antisocial-agresiv
3.1.2 EKI: Intervievarea părinÅ£ilor în vederea evaluării interacÅ£iunii părinÅ£i-copil
3.1.3 FBB-SSV/ SBB-SSV: Chestionarului adresat aparţinătorilor pentru tulburări de conduită/ Chestionarul de autoevaluare pentru tulburări de conduită
3.1.4 HSQ-D: Chestionarului adresat părinÅ£ilor referitor la situaÅ£ii problematice în familie
3.1.5 EAS-B/F: Chestionarul de evaluare a comportamentului agresiv în situaÅ£ii concrete
3.1.6 STAXI: Inventarul anxietăţii ca stare
3.1.7 IKOV: Inventarul comportamentului conflictual între părinÅ£i ÅŸi adolescenÅ£i
3.1.8 FEKS: Chestionarul pentru evaluarea controlului copilului
3.2.1 Program terapeutic pentru copiii agresivi
3.2.2 Program terapeutic pentru adolescenţi
3.2.3 Programul terapeutic pentru copiii cu probleme comportamentale de tip hiperchinetic ÅŸi opozant (THOP)
3.2.4 Copilul hiperactiv ÅŸi încăpăţânat
3.2.5 Programul de terapie pentru adolescenţi cu tulburări ale stimei de sine, ale performanţei şi de relaţionare (SELBST)
3.2.6 Programul de prevenÅ£ie a violenÅ£ei în ÅŸcoală
5.1 InformaÅ£ii cu privire la evaluări spontane ÅŸi întrebări despre simptomatologie6 Bibliograï¬e
5.2 Istoricul dezvoltării pacientului şi anamneza tulburării
5.3 Evaluări psihice la începutul terapiei
5.4 Evaluări somatice
5.5 Analiza comportamentală
5.6 Diagnosticul la începutul terapiei
5.7 Scopurile terapiei ÅŸi prognoza
5.8 Planul terapeutic
5.9 Evoluţia terapiei
5.10 Evaluarea efectelor intervenţiei
Diagnosticul şi terapia tulburărilor de comportament-antisocial agresiv la copii şi adolescenţi prezintă o provocare deosebită, pentru că aceste tulburări apar frecvent, au o evoluţie cronică, şi sunt difi cil de tratat. în sistemele de diagnostic este folosit adesea termenul de tulburare de conduită pentru a denumi această grupare de tulburări de externalizare. Adesea acest concept este interpretat greşit, pentru că şi alte tulburări de externalizare ale comportamentului social (de exemplu, retragerea socială sau fobia socială) sunt subsumate acestei noţiuni. în termenul de tulburare de conduită intră tulburarea de comportament opozant (ce este îndreptată spre adulţi, şi nu include acţiuni agresive îndreptate spre aceştia), dar şi tulburări de comportament agresiv (care include manifestarea agresivităţii verbale şi fi zice îndreptate spre persoane sau obiecte), şi comportamente antisociale (ce se referă la încălcarea normelor sociale).
Manualul de faţă este rezultatul muncii de cercetare de o viaţă al autorilor. Acesta se bazează pe recomandările pentru diagnostic şi tratament ale tulburărilor de conduită, aparţinând unor instituţii ştiinţifi ce germane şi internaţionale, în special pe: – Recomandările pentru diagnosticul şi tratamentul tulburărilor de conduită, realizate de Societatea Germană de Psihiatrie şi Psihoterapie pentru Copii şi Adolescenţi împreună cu Organizaţiile de Psihiatrie pentru Copii şi Adolescenţi (2003);
– Recomandările pentru diagnosticul şi psihoterapia tulburărilor de comportament antisocial-agresiv din perioada copilăriei şi adolescenţei (Döpfner & Petermann, 2004);
– Parametri practici pentru evaluarea şi tratamentul copiilor şi adolescenţilor cu tulburare de conduită (The Practice Parameters for Assessment and Treatment of Children and Adolescents with Conduct Disorder) (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 1997)
Manualul se împarte în cinci capitole:
în capitolul unu este prezentat Stadiul actual al cercetării cu privire la simptomatologie, comorbiditate, patogeneză, evoluţie, terapie şi sunt rezumate aspecte relevante referitoare la recomandări.
în capitolul doi sunt formulate Recomandări cu privire la următoarele domenii şi transpunerea lor în practică:
– diagnostic şi evaluare post-tratament (follow-up);
– tipul de intervenţie;
– intervenţii;
în capitolul trei sunt descrise pe scurt Proceduri ce pot fi utilizate pentru diagnostic, tratament şi evaluare post-tratament (follow-up)
Capitolul patru conţine Materiale pentru diagnostic şi follow-up, consilierea părinţilor, farmacoterapie, uşurând astfel transpunerea recomandărilor în practica clinică concretă.
în capitolul cinci sunt ilustrate recomandările pentru practica clinică prin intermediul unui Exemplu de caz. Prezentarea se orienteaza pe punctele principale ale raportărilor către observator din cadrul propunerilor unei psihoterapii încadrate în contextul legitim de îngrijire a pacienţilor.
Capitolele 1 şi 5 sunt elaborate de Franz Petermann. Capitolele 2-4 cuprind materiale şi metode şi aparţin lui Manfred Döpfner şi lui Martin Schmidt. Volumul este completat de un Ghid al comportamentului agresiv (Petermann, Döpfner & Schmidt, 2001), care cuprinde informaţii utile pentru pacienţi, părinţi, profesori şi educatori. Ghidul informează de asemenea despre simptomatică, cauze, desfăşurarea şi posibilităţile de tratament ale acestor tulburări de comportament antisocial-agresiv. Părinţii, profesorii şi educatorii primesc informaţii concrete despre problematica acestor tulburări în familie, şcoală şi grădiniţă, iar adolescenţilor li se dau indicii pentru autoajutor.
Comandă online Tulburari de comportament antisocial-agresiv. Manual de psihoterapie pentru copii si adolescenti la 76,01 lei isbn 9789731816340 scrisă de Manfred Dopfner , Franz Petermann , Martin H. Schmidt, tiparită la editura Romanian Psychological Testing Services în anul 2010. Cartea poate fi livrată în circa 2 zile cu plata ramburs sau online cu cardul.
Cum sa treci peste doliu. Carte de capatai pentru a te bucura iarasi de viata
Philobia
Cristina Livia Vasilescu, Evelyne Bissone Jeufroy, Anne Ancelin Schutzenberger
9786068560793
128 pagini
An: 2019
Scapa de capcana vinovatiei
Niculescu
Gael Lindenfield
9786063802775
272 pagini
An: 2019
Diagnoză organizaţională
Polirom
Dragos Iliescu, Lavinia Ţânculescu-Popa
9789734694891
280 pagini
An: 2023
Planuri de tratament şi intervenţii pentru depresie şi anxietate
Asociatia de Stiinte Cognitive din Romania ASCR
Robert L. Leahy, Stephen J. Holland, Mihaela Marian Mihailas, Stephen J.F. Holland, Lata K. McGinn
9786069770795
484 pagini
An: 2022
Micile traume : când nu ştii ce e greşit, dar nimic nu pare prea bine
Trei
dr. Meg Arroll, Mihaela Olinescu, Meg Arroll
9786064022295
288 pagini
An: 2024
Disciplina care durează o viaţă : cel mai bun cadou pe care-l poţi oferi copiilor tăi
Galaxia Gutenberg
dr. Ray Guarendi, Ray Guarendi, Corina Soimusan
9786303371355
362 pagini
An: 2025
Stima de sine
Bookzone
Urania Cremene
9786303054506
248 pagini
An: 2025
Phantasma
Bookzone
Kaylie Smith, dr. Tina Payne Bryson, Georgie Wisen-Vincent, Tina Payne Bryson, Ioana Medes
9786303054568
304 pagini
An: 2025
Un copil în două case : cum protejăm copilul când părinţii se despart?
Polirom
Gabriela Dumitriu, Camelia Popa
9786303441436
264 pagini
An: 2025
Trauma prin ochii copilului
Pagina de Psihologie
Maggie Kline, Diana Bădulescu, Peter Levine
9786069540442
464 pagini
An: 2024
Detecţia comportamentelor duplicitare (simulate)
Pro Universitaria
Ioana Teodora Butoi-Puţ, Tudorel Badea Butoi
9786062621575
228 pagini
An: 2025
Mintea fragilă : despre uitare, fragilitate şi sens în faţa bolii Alzheimer
Pro Universitaria
Cătălina Buzdugan
9786062621551
224 pagini
An: 2025
Ghidul creierului fericit
Bookzone
Alina Robu, Alina Diana Nemeş
9786303054919
304 pagini
An: 2025
Personalitatea nevrotică a timpului nostru
Trei
Karen Horney, Aureliana Ionescu
9786064027849
280 pagini
An: 2025
Psihologia persuasiunii - totul despre influentare. Amplifica-ti puterea de convingere si invata sa te aperi d
BusinessTech
Robert Cialdini
9786068709369
350 pagini
An: 2024
Din pacat in pacat (editie 2020)
Hoffman
Ioan Slavici
9786064611581
136 pagini
An: 2020
Mă joc, desenez şi învăţ formele geometrice : învaţă cu Radu formele geometrice!
Andreas
prezentare: Laura Ivona Dumitru, Laura Ivona Dumitru
9786067651973
24 pagini
An: 2025
Mă joc, desenez şi învăţ culorile : învaţă cu Radu culorile!
Andreas
Laura Ivona Dumitru, prezentare: Laura Ivona Dumitru
9786067651966
32 pagini
An: 2025
Învăţ să fiu politicos
Univers Enciclopedic Junior
Christianne Jones, de Christianne Jones, Jayri Gomez
9786060966333
24 pagini
An: 2025
Învăţ să fiu calm
Univers Enciclopedic Junior
de Christianne Jones, Christianne Jones, Jayri Gomez
9786060966340
24 pagini
An: 2025