Disponibilitate:  nedisponibila

Preț:  45,80 LEI

Modalitați de transport:
• 15,90 lei - prin Curier rapid (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)
• 13,90 lei - prin Easybox Sameday (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)

ISBN: 9789734651184

Autor(i):

Editura:

Colecția: Ego-grafii

Anul apariției: 2015

Nr. pagini: 488 pagini

Tip copertă: brosata

Categorii: Beletristica, Carte nefolosită, Literatura romaneasca

Descriere

Traim intr-o lume in care totul se schimba. Intr-o alergare epuizanta, omul ramine in urma timpului. Ne vom pierde in virtej? Intr-o incursiune de la Biblie la Faust, de la Antigona la miturile si iluziile omului contemporan, Ion Vianu cauta repere si remedii. Unul este Frumusetea, despre care Dostoievski si alte mari spirite au spus ca poate mintui lumea. „Omul de azi sufera metamorfoza. Acceptind, salutind transformarea, cautam puncte de orientare fara de care umanitatea din noi ar inceta sa existe.” (Ion Vianu)


Comandă online cartea "Frumuseţea va mîntui lumea și alte eseuri" la 45,80 lei isbn 9789734651184 scrisă de Ion Vianu, tiparită la editura Polirom face parte din colecția Ego-grafii. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul "Frumuseţea va mîntui lumea și alte eseuri" nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.


starstarstarstarstar      

Cu ce ne ajuta cunoasterea (cea din carti, de la intelepti) in construirea unei vieti reusite?




Vreau mai intii sa reamintesc ca intreaga intelepciune antica nu este decit precursorul psihoterapiilor actuale (va recomand o carte: P. Hadot, Ce este filosofia antica?, Polirom, 1997). Daca, de exemplu, stoicismul ne invata sa suportam durerea, sa in­timpinam moar­tea, daca epicureismul ne propune sa folosim si sa sta­pinim placerile, este numai intr-un scop de „dezvoltare personala”.

Mai tirziu, fi­­­­­lozofia pierde aceasta calitate de in­drumator psihologic. Lectura filozofilor antici este un izvor viu de indreptare in viata, si in­ca pentru mult timp de aici incolo. Dar nu numai filozofia, ci si cultura in intregimea ei, este un suport al u­nei vieti reusite. Lu­crul parea evident oamenilor vechii Europe si tin­de sa fie uitat.

Citirea unui roman al lui Bal­zac sau Faulkner ne prilejuieste atitea identificari, atitea re­ga­siri, cu noi insine, cu altii, incit tre­­­buie, cu necesitate, sa iesim im­bo­ga­titi din a­ceas­ta experienta. Acelasi lucru se poate spune despre pictura: privirea unui portret al lui Hol­­bein, dar si a unei figuri geometric descompuse a lui Picasso, sint ex­perimentari psihologice, factori de evolutie persona­la – bine­in­te­les, da­ca omul poseda o­bis­nuinta de a privi o opera de arta.


starstarstarstarstar      

Alegerea titlului unei carti de eseuri din mul­timea prelegerilor si eseurilor pe care le contine are greutate interpretativa si es­te un semn al temei dominante pentru au­tor. Aceasta alegere nu este in­tim­pla­toa­re. Sint inclinat sa cred ca asa stau lu­cru­rile si cu inspirata carte Frumusetea va min­tui lumea si alte eseuri a lui Ion Vianu. Este sal­va­rea, mintuirea prin fru­musete, che­ia te­ma­tica a acestui volum? Nu sint si­gur ca raspunsul este afirmativ. De la pri­mul eseu care intreaba Ce este un tata? si prin mai toate meandrele medi­tative ale vo­lumului se distinge tema fi­liatiei, a ge­nea­logiei bio-psiho-culturale, spirituale si morale. Este o tema vitala pen­tru sensul dez­­vol­ta­rii individuale si in­terg­ene­ra­tio­na­le. O te­ma care la E. Erik­son se numeste ge­nera­ti­vitate, iar la psi­hologi mai apro­pi­ati de timpului nostru, precum D. McAdams si E. Scabini, se nu­meste generativitate mul­tigenerationala, care asigura dezvol­ta­rea identitatii peste timpuri si urgii. (…)


Volumul Frumusetea va min­­­tui lumea si alte eseuri ofera sansa unei lecturi care im­bogateste, propune ras­­punsuri originale si in­vita la noi in­tre­bari.


starstarstarstarstar      

(...) Frumusetea va mintui lumea, carte aparent compozita, aparent compusa din eseuri grupate pe cinci arii tematice, tratind succesiv despre paternitate, memorie, politic, estetic si mistic – dar vorbind mereu, la vedere sau acoperit, despre ceea ce‑i pune intimul in frecventa de rezonanta. Ion Vianu nu e numai cel mai recent mare confesiv al literaturii noastre de azi; el e si cel mai secret confesiv, daca pot spune astfel. De regula, confesiunea inseamna tocmai eliminarea secretului; cumva paradoxal, Ion Vianu are nevoie de secretivitate pentru a‑si putea articula confesiunea. Consider aceasta o mare calitate a scrisului sau.