
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 44,40 LEI
ISBN: 973-611-086-9
Autor(i): DOROBAT Ana , FOTEA Mircea
Editura: Institutul European
Colecția: Universitaria
Anul apariției: 2000
Nr. pagini: 263 pagini
Categorii: Limba romana, Învățamânt - Educație, Manuale scolare
Format 1/16 (70x100)
Aceasta carte se adreseaza tuturor strainilor care doresc sa-si insuseasca limba româna: studentilor din anul pregatitor, studentilor din cadrul lectoratelor de limba româna din strainatate, studentilor care frecventeaza cursuri de vara de limba si civilizatie româneasca, altor persoane interesate in invatarea limbii române. Fiind destinat incepatorilor si cursantilor de nivel mediu, manualul cuprinde structurile fundamentale ale limbii române apartinind diferitelor ei compartimente: fonetica si fonologie, gramatica, vocabular. In realizarea lui am respectat cu rigurozitate principiul didactic al gradarii dificultatilor, al determinarii riguroase a progresiei. Se incepe cu prezentarea si insusirea notiunilor elementare si se continua cu probleme din ce in ce mai complexe, care se bazeaza pe cunostinte asimilate deja. In felul acesta, oferim sanse de insusire a limbii române si persoanelor care nu cunosc sau cunosc in mica masura limba engleza si evitam erorile in invatare cauzate de influenta limbii-baza. Folosim limba engleza in masura in care este absolut necesar pentru intelegerea exacta a problemelor de gramatica sau de vocabular explicate si pentru a usura munca studentului. In locul explicatiilor ample in limba engleza, am preferat ca studentul sa inteleaga singur problemele pe care incercam sa le expunem sintetic si clar, in urma efectuarii exercitiilor, pentru a ajunge la o reala competenta de comunicare in limba româna.
Fiecare lectie constituie o unitate intr-un anumit fel structurata care asigura insusirea constienta si activa a unor cunostinte variate de limba si formarea priceperilor si deprinderilor de folosire corecta a lor. In prima parte, sint prezentate probleme de fonetica si fonologie, de vocabular si de gramatica care sunt fixate prin exercitii variate si numeroase, iar in partea a doua, apar structuri conversationale axate atit pe problemele din prima parte, cit si pe teme uzuale care cuprind cele mai frecvente situatii de comunicare din universul cotidian si din experienta personala. Fiecare text este precedat de vocabularul nou introdus, urmat de expresii, sintagme, care reflecta experienta umana si de gândire din spatiul românesc. Exercitiile care succed textele lectiilor urmaresc sa testeze capacitatea de a aplica cunostintele dobândite anterior, sa verifice intelegerea corecta a textului si sa actualizeze informatii din domenii de interes general. In textele lectiilor, in prima parte accentul cade pe limba vorbita. In partea a doua, am introdus texte literare interesante, autentice, de oarecare intindere si usor de inteles, care apartin unor mari scriitori români. Prin aceste texte si prin lecturile suplimentare am urmarit ca studentii sa ia contact treptat cu subtilitatile limbii române, cu dificultatile specifice sintaxei frazei si textului.
In dorinta de a face din insusirea limbii române o activitate atractiva, am introdus, pe linga exercitii devenite clasice si unele intâlnite frecvent in ultimul timp in predarea limbilor de circulatie internationala, care presupun imaginarea unor dialoguri care sa ilustreze anumite aspecte situationale, intrebari, raspunsuri vizind motive, teme, paralelisme posibile in textele studiate, identificarea greselilor dintr-un text dat, contragerea, rezumatul, studiul activ al textului, folosirea unor structuri gramaticale sinonimice si antonimice, tehnicile discursive de argumentare, modul cum se cere o informatie, cum o idee se realizeata in discurs. Propunem un tip de manual care sa fie folosit efectiv in invatarea limbii. In acest sens, foarte multe exercitii ofera spatiul grafic necesar rezolvarii lor pe manual. Recomandam ca acelea care nu ofera acest spatiu sa fie rezolvate oral sau pe caiete. Cele patru lectii de recapitulare urmaresc sa ajute pe studenti sa descopere si sa-si concentreze atentia asupra sistemului limbii invatate la nivel micro-structural si macrostructural. Fiecare lectie de recapitulare este urmata de un test prin care se verifica in ce masura problemele predate au fost insusite, in ce masura, deprins cu structurile limbii, studentul le transforma in mijloace de a-si comunica propriile idei. Proverbele si ghicitorile integrate in manual pun pe studenti in contact cu intelepciunea poporului român si cu modul lui specific de a percepe viata si totodata constituie un suport pentru realizarea de compozitii si conversatii, orale sau scrise.
Manualul este insotit de casete audio cu inregistrari ale lectiilor si exercitiilor de fonetica, precum si ale tuturor textelor lectiilor si lecturilor suplimentare, care constituie pentru studenti modele de pronuntie corecta in limba româna. Multumim tuturor celor care au contribuit la aparitia manualului: prof. univ. dr. Dumitru Nica, prof. univ. dr. Petru Zugun, lect. univ. dr. Ana Vrajitoru, conf. univ. dr. Adrian Turculet, care au avut rabdarea si amabilitatea sa citeasca continutul cartii si sa ne sugereze unele imbunatatiri, conducerii Institutului European si doamnei ing. Cristina Aiftimie, tehnoredactor, pentru profesionalismul si amabilitatea manifestate pe tot parcursul colaborarii. Multumim, de asemenea, anticipat tuturor colegilor care, folosind manualul in practica predarii limbii române, ne vor sugera imbunatatiri pe care le vom putea aduce intr-o noua editie. Ana Dorobat, Mircea Fotea Universitatea „Al. I. Cuza” Iasi, Facultatea de Litere Manual de limba romana (volumele I si II) ce se adreseaza tuturor strainilor care doresc sa-si insuseasca limba româna. Manualul este insotit de CD-uri audio care se comanda separat.
Comandă online Romana de baza (I). Manual pentru studenti straini. la 44,40 lei isbn 973-611-086-9 scrisă de DOROBAT Ana , FOTEA Mircea, tiparită la editura Institutul European face parte din colecția Universitaria. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Romana de baza (I). Manual pentru studenti straini. nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Managementul clasei
Institutul European
Emil Stan
9789736116063
270 pagini
An: 2009
Curs de obstetrica si ginecologie. Vol. I - Obstetrica (editia a II-a)
Institutul European
Mihai Pricop
9789736115622
508 pagini
An: 2008
Brandingul de angajator
Institutul European
Mihaela-Alexandra Ionescu
9789736115707
284 pagini
An: 2009
Tratat de gramatica a limbii romane. I Morfologia
Institutul European
DIMITRIU, Cornel, DIMITRIU, Cornel
9736110915
852 pagini
An: 2000
Tratat de gramatica a limbii romane. II Sintaxa
Institutul European
DIMITRIU, Cornel, DIMITRIU, Cornel
9789736112195
1608 pagini
An: 2002
Culegere de exercitii - Parti de vorbire neflexibile (Pentru uzul studentilor straini)
Universitatea din Craiova
Doina Ungureanu
75 pagini
An: 1991
Limba si literatura romana, Clasa a VI-a
Delfin
Teodora Popescu, Silvana Bicăzan
219 pagini
An: 2018
Limba Romana (Vocabular, Gramatica, Stil, Compozitie, Genuri si Specii Literare) pentru Admiterea in Licee si
Societatea de Stiinte Filologice din Romania
160 pagini
An: 1992
Limba si Literatura Romana pentru Clasa a VII-a. Metoda Stiu-Descopar-Aplic - Semestrul I
Art Educaţional
Florin Ionita, Florentina Samihaian, ELENA CARSTOCEA
9786067102529
132 pagini
Fise de analize gramaticale structurale. Culegere de exercitii
Dacia
Valeriu Vlad, Patriciu Ştirbu
574 pagini
An: 1978
Simion Stoilow
Stiintifica si Enciclopedica
Solomon Marcus, Cabiria Andreian Cazacu
312 pagini
An: 1983
Cours de mathematiques superieures, Tome III, Premiere partie
MIR
V. Smirnov
328 pagini
An: 1970
Matematici superioare, Manual pentru clasa a XI-a umanistica
Didactica si Pedagogica
D. V. Ionescu
264 pagini
An: 1963
Teoria matematica a informatiei
Academiei Republicii Socialiste Romania
Silviu Guiasu, Radu Theodorescu
227 pagini
An: 1966
Gazeta Matematica, 6 numere (Septembrie 1967, Ianuarie-Aprilie si Iunie 1968)
Gazeta Matematica
Societatea de Stiinte Matematice din Romania
384 pagini
An: 1968
Simion Stoilow
Stiintifica si Enciclopedica
Solomon Marcus, Cabiria Andreian Cazacu
312 pagini
An: 1983
Cours de mathematiques superieures, Tome III, Premiere partie
MIR
V. Smirnov
328 pagini
An: 1970
Metodica de predare a matematicii in clasele V-VII (Editie 1954)
Editura de Stat Didactica si Pedagogica
Ministerul Invatamantului
560 pagini
An: 1954
Matematici superioare, Manual pentru clasa a XI-a umanistica
Didactica si Pedagogica
D. V. Ionescu
264 pagini
An: 1963
Teoria matematica a informatiei
Academiei Republicii Socialiste Romania
Silviu Guiasu, Radu Theodorescu
227 pagini
An: 1966