Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 139,48 LEI
ISBN: 9738633729
Autor(i): Manfred Dopfner , Stephanie Schurmann , Jan Frolich
Editura: Romanian Psychological Testing Services
Anul apariției: 2006
Nr. pagini: 367 pagini
Categorii: Psihologie, Psihologia copilului, Psihologie, Carte nefolosită, Psihologia copilului
Recomandări cititorilor
Cuvânt înainte la ediÅ£ia a 3-a
Cuvânt înainte la prima ediÅ£ie
I Tabloul clinic şi modalitatea de realizare a intervenţiei
1 Etiologia tulburărilor hiperchinetice şi opozante
1.1 Tulburările hiperchinetice
1.1.1 Caracteristici1.2 Tulburări de comportament opozant
1.1.2 Situaţii problematice
1.1.3 Simptomatologia asociată şi consecinţele
1.2.1 Caracteristici
1.2.2 Situaţii problematice
1.2.3 Simptomele asociate
2 Clasificarea tulburărilor hiperchinetice si opozante, criteriile de diagnostic din ICD-10 şi DSM-IV
2.1 Tulburările hiperchinetice
2.1.1 Criterii de excludere2.2 Tulburări de comportament de tip opozant
2.1.2 Subtipuri
2.1.3 Diagnostic diferenţial
2.2.1 Diagnostic diferenţial
3 Etiologia şi evoluţia
3.1 Tulburările hiperchinetice
3.1.1 Etiologia tulburării hiperchinetice3.2 Tulburări de comportament de tip opozant
3.2.1 Evoluţie
3.2.2 Etiologie
4 Puncte importante în intervenÅ£ie, eficienÅ£a acesteia
4.1 Demersuri centrate pe copil
4.1.1 Terapia medicamentoasă a tulburărilor hiperchinetice4.2 Demersuri centrate pe familie şi pe părinţi
4.1.2 Trainingul de auto-educare
4.1.3 Metode de auto-management
4.1.4 Trainingul prin joc pentru preÅŸcolari
4.1.5 Alte demersuri
4.3 Demersuri centrate pe grădiniţa şi şcoalǎ
4.4 Terapia multimodalǎ a tulburărilor hiperchinetice
4.5 Rezultatele studiului MTA
4.6 Concluzie: stadiul actual în cercetarea metodelor de intervenÅ£ie
II Programul terapeutic pentru copiii cu tulburare hiperchinetică şi de tip opozant
5 THOP – scurtă prezentare
5.1 Grupul ţintă şi demersurile terapeutice
5.2 Stabilirea recomandărilor - Planificarea unei intervenţii multimodale
5.2.1 Terapia multimodală la ÅŸcolari5.3 Decizii importante înaintea de a începe intervenÅ£ia
5.2.2 Terapia multimodală a preşcolarilor
5.2.3 Concluzie
5.3.1 Plasarea copilului în instituÅ£ii specializate
5.3.2 Organizarea intervenţiei
6 Diagnostic şi controlul intervenţiei
6.1 Diagnostic iniţial
6.1.1 Desfăşurarea diagnosticului6.2 Diagnostic comportamental
6.2.1 Diagnostic clinic6.3 Evaluarea inteligenţei, a performanţelor şi a ritmului de dezvoltare
6.2.2 Evaluarea părinţilor
6.2.3 Evaluarea realizată de către educatori şi profesori
6.2.4 Autoevaluarea
6.4 Evaluarea familiei
6.5 Rezumarea rezultatelor evaluării
6.6. Monitorizarea pe parcursul psihoterapiei
7 Programul părinte copil
7.1 Conceptualizarea
7.1.1 Perspectiva micro- şi macro7.2 Alcătuirea planului terapeutic şi stabilirea conţinutului
7.1.2 Forme de intervenţie
7.1.3 Structura şi principiile de bază
7.3 Alcătuirea unui program de intervenţie
7.3.1 Studiu de caz: Florian7.4 Organizarea şi structurarea şedinţelor terapeutice
7.3.2 Studiu de caz: Jan
7.4.1 Participanţii la şedinţe7.5 Construirea relaţiei terapeutice
7.4.2 Frecvenţa şedinţelor terapeutice
7.4.3 Durata şedinţelor
7.4.4 Durata intervenţiei terapeutice
7.4.5 Structura şedinţelor
7.6 Situaţii terapeutice delicate
7.6.1 Probleme în desfăşurarea ÅŸedinÅ£elor terapeutice
7.6.2 Probleme în efectuarea sarcinilor terapeutice
8 Ghidul pentru desfăşurarea etapelor terapeutice ale programului părinte-copil
8.1. Etapele F01 ÅŸi K01: Definirea problemelor comportamentale ale copilului în familie
8.1.1 Pregătirea şedinţei8.2 Etapele F02 şi K02/03: Conceptualizarea tulburării
8.1.2 Desfăşurarea şedinţei
8.1.3 Situaţii terapeutice delicate
8.2.1 Observaţie preliminară8.3 Etapa F03 şi K02/K03 Conceptualizarea tulburării
8.2.2 Desfăşurarea şedinţei
8.2.3 Situaţii terapeutice delicate
8.3.1 Pregătirea şedinţei8.4 Etapa F04 şi K04: Obiectivele şi planificarea intervenţiei
8.3.2 Desfăşurarea şedinţei
8.3.3 Situaţii terapeutice delicate
8.4.1 Pregătirea şedinţei
8.4.2 Desfăşurarea şedinţei
8.4.3 Situaţii terapeutice delicate
Faza 2: Stimularea interacţiunilor şi a relaţiilor pozitive părinţi-copil (Etapa F05/K05 + F06/K06)
8.5 Etapa F05/K05: Centrarea atenţiei pe experienţele pozitive ale interacţiunii cu copilul
8.5.1 Desfăşurarea şedinţei8.6 Etapa F06 şi K06: Construirea interacţiunilor pozitive prin intermediul jocului
8.5.2 Situaţii terapeutice delicate
8.5.3 Următoarea ÅŸedinţă: evaluarea sarcinii terapeutice „Jurnalul evenimentelor plăcute”
8.6.1 Desfăşurarea şedinţei
8.6.2 Situaţii terapeutice delicate
8.6.3 Programul de distracţie şi joc cu fraţii
8.6.4 Următoarea ÅŸedinţă: evaluarea sarcinii terapeutice „Programul de distracÅ£ie ÅŸi joc”
Faza 3: IntervenÅ£ii în scop terapeutic pentru diminuarea comportamentului impulsiv ÅŸi opozant (Etape F07/K07 F12/K12)
8.7 Etapele F07/K07: Regulile familiei
8.7.1 Desfăşurarea şedinţei8.8 Etapele F08 şi K07/08: Formularea eficientă a cerinţelor
8.7.2 Evaluarea sarcinilor terapeutice din şedinţa următoare
8.7.3 Situaţii terapeutice delicate
8.8.1 Desfăşurarea ÅŸedinÅ£ei8.9 Etapele F09 ÅŸi K08/09 întărire socială în cazul respectării cerinÅ£elor
8.8.2 Situaţii terapeutice delicate
8.8.3 Următoarea ÅŸedinţă: evaluarea sarcinii terapeutice „CerinÅ£e eficiente”
8.9.1 Desfăşurarea ÅŸedinÅ£ei8.10 Etapele F10 si K10: întărirea socială în cazul în care copilul nu vă întrerupe activitatea
8.9.2 Situaţii terapeutice delicate
8.9.3 Următoarea ÅŸedinţă: evaluarea sarcinii terapeutice „CerinÅ£e eficiente”
8.10.1 Desfăşurarea şedinţei8.11 Etapa F11: Realizarea unei monitorizări eficiente
8.10.2 Situaţii terapeutice delicate
8.10.3 Următoarea ÅŸedinţă: evaluarea sarcinii terapeutice „AtenÅ£ie la comportamentul dezirabil”
8.11.1 Desfăşurarea şedinţei8.12 Etapele F12/K12 Consecinţe negative naturale
8.11.2 Situaţii terapeutice delicate
8.11.3 Următoarea ÅŸedinţă: evaluarea sarcinii terapeutice „Control eficient”
8.12.1 Desfăşurarea şedinţei
8.12.2 Situaţii terapeutice delicate
8.12.3 Următoarea ÅŸedinţă: evaluarea sarcinii terapeutice „ConsecinÅ£e negative naturale”
Faza 4: Metode de condiţionare operantă (componentele F13/K13-F16/K16)
8.13 Componentele F13 ÅŸi K13: Sistemelor de întărire prin oferirea de puncte
8.13.1 Observaţie preliminară8.14 Etapa F14: Elaborarea strategiei de oferire a punctelor
8.13.2 Desfăşurarea şedinţei
8.13.3 Situaţii terapeutice delicate
8.13.4 în ÅŸedinÅ£a următoare: evaluarea „Planului de puncte“
8.14.1 Desfăşurarea ÅŸedinÅ£e8.15 Etapa F15/K15: Sistemele de întărire-retragere a beneficiilor
8.14.2 Situaţii terapeutice delicate
8.14.3 în următoarea ÅŸedinţă: evaluarea metodei „planul de puncte”
8.15.1 Desfăşurarea şedinţei8.16 Etapele F16 şi K16: Pauza (time-out)
8.15.2 Situaţii terapeutice delicate
8.15.3 în următoarea ÅŸedinţă: evaluarea sarcinii terapeutice „Concursul pentru feÅ£e zâmbitoare”
8.16.1 Informaţii despre metodă
8.16.2 Desfăşurarea şedinţei
8.16.3 Situaţii terapeutice delicate
8.16.4 în următoarea ÅŸedinţă: evaluarea sarcinii terapeutice
Faza 5: IntervenÅ£iile în cazul tulburărilor de comportament specifice (etapa F17/K 17a- F19/K19)
8.17 Etapa F17 ÅŸi K17a: Training prin joc
8.17.1 Desfăşurarea şedinţei8.18 Etapele F17 şi K17b: Trainingul de auto-educare
8.17.2 Intervenţie centrată pe copil: Training prin joc
8.17.3 IntervenÅ£ia centrată pe familie: integrarea părinÅ£ilor în trainingul prin joc
8.17.4 Situaţiile terapeutice delicate
8.17.5 Evaluarea sarcinii terapeutice
8.18.1 Derularea şedinţei8.19 Etapa K17c Auto-managementul
8.18.2 Intervenţie centrată pe copil: trainingul de auto-educare
8.18.3 IntervenÅ£ie centrată pe familie: integrarea părinÅ£ilor în trainingul de auto-educare
8.18.4 Situaţii terapeutice delicate
8.18.5 Evaluarea sarcinii „gândirii cu voce tare”
8.19.1 Desfăşurarea şedinţei8.20 Componentele F18 şi K18: Controlul problemelor comportamentale la efectuarea temelor
8.19.2 Elaborarea metodei de auto-management cu copilul
8.19.3 Informarea părinÅ£ilor asupra aplicării metodei ÅŸi a integrării altor intervenÅ£ii realizate în familie
8.19.4 Situaţii terapeutice delicate
8.19.5 în următoarea ÅŸedinţă: Evaluarea sarcinii terapeutice „auto-managementul”
8.20.1 Desfăşurarea ÅŸedinÅ£ei8.21 Componentele F19 ÅŸi K19: Controlul problemelor comportamentale manifestate în public
8.20.2 Situaţii terapeutice delicate
8.20.3 Evaluarea sarcinii terapeutice „planul temelor”
8.21.1 Desfăşurarea şedinţelor
8.21.2 Situaţii terapeutice delicate
Faza 6: Stabilizarea efectelor
8.22 Componenta F22 Rezolvarea independentă a viitoarelor problemelor comportamentale
8.22.1 Desfăşurarea şedinţei
Faza 7: Intervenţii complementare centrate pe copil (Etapele K21 şi K22)
8.23 Etapele K21: Medicamentele
8.24 Etapa K22: Şcoala poate fi distractivă!
9 Intervenţii la grădiniţă şi şcoală
9.1. Stabilirea contactului, construirea relaţiei terapeutice şi diagnosticul
9.2 Definirea problemei, conceptualizarea tulburării şi planificarea intervenţiei
9.3 Intervenţii la grădiniţă
9.3.1 Aspecte organizatorice la grădiniţă9.4 Intervenţiile realizate la şcoală
9.3.2 Stimularea unor relaţii pozitive copil-educator şi intervenţiile pedagogice cu scop terapeutic
9.3.3 Metode de întărire operantă
9.3.4 Continuarea trainingului prin joc la grădiniţă
9.4.1 Organizarea orei de curs
9.4.2 Stimularea unor relaÅ£ii pozitive învăţător-copil ÅŸi intervenÅ£iile pedagogice
9.4.3 Metode operante
9.4.4 Oferirea de suport în aplicarea trainingului de auto-educare
10 Intervenţii terapeutice complementare
10.1 Farmacoterapie în cazul tulburărilor hiperchinetice
10.2 IntervenÅ£ia în cazul tulburărilor comorbide
10.2.1 Training de rezolvare de probleme, controlul furiei, dezvoltarea competenÅ£elor sociale în cazul comportamentelor agresive
11 Exemple
11.1 Exemplu: Comportamente hiperchinetice accentuate
11.1.1 Motivul pentru care au apelat la psiholog ÅŸi anamneza11.2 Exemplu: comportamente opozante
11.1.2 Rezultatele consultaţiei
11.1.3 Definirea problemei
11.1.4 Planificarea intervenţiei
11.1.5. Desfăşurarea terapiei
11.2.1 Motivul pentru care au apelat la psiholog ÅŸi anamneza
11.2.2 Definirea problemei
11.2.3 Planificarea intervenţiei
11.2.4 Desfăşurarea terapiei
12 Posibilităţi şi limite ale programului terapeutic
Bibliografie
Cartea prezintă programul de terapie pentru copiii cu probleme comportamentale de tip hiperactiv şi opoziţional (THOP), elaborat în cadrul Clinicii şi Policlinicii de Psihiatrie şi Psihoterapie pentru copii şi adolescenţi din Köln (Germania). Cartea are două părţi, prima parte prezintă etiologia, clasificarea şi modalitatea de diagnostic a acestor tulburări, iar partea a doua prezintă algoritmic, detaliat programul de intervenţie.
în tratamentul copiilor cu tulburări hiperchinetice utilitatea integrării intervenţiilor comportamentale cu cele farmacologice s-a impus în cercetările ultimilor ani pe plan internaţional mai ales prin studiul Multisite Multimodal Treatment Study of Children with ADHD (studiul MTA) şi pe plan naţional, în Germania, prin studiul (mult mai modest) realizat de Universitatea Köln în vederea evaluării eficienţei terapiei multimodale în cadrul căreia a fost elaborat şi programul THOP. Ambele studii arată că atât terapia comportamentală corespunzătoare cât şi terapia medicamentoasă pot avea efecte semnificative în tratamentul tulburărilor hiperchinetice. Controversată este în continuare combinarea ambelor metode terapeutice, îndeosebi efectele de lungă durată ale studiului MTA, acestea urmează a fi publicate în următorii ani.
Programul THOP combină strategiile terapeutice şi le integrează în intervenţiile realizate în familie, la grădiniţă şi la şcoală. Mulţi dintre practicieni utilizează elemente ale programului terapeutic adaptându-le altor situaţii problematice.
Această a treia ediţie a cărţii prezintă modificări minore faţă de cele anterioare, iar din punctul de vedere al conţinutului a fost introdusă o nouă componentă. Aceasta a fost introdusă deoarece experienţa noastră clinică a dovedit că elaborarea de reguli explicite în familie este foarte importantă, iar până acum nu i s-a acordat atenţie suficientă. în completarea acestei componente centrate pe familie a fost introdus un capitol şi în cartea Copilul hiperactiv şi încăpăţânat (K07). Au mai fost actualizate procedurile de diagnostic şi informaţiile privind tabloul clinic al tulburării şi metodele terapeutice. De asemenea au fost rezumate rezultatele studiului terapiei multimodale din Köln.
Cartea este insotita de un CD cu materiale auxiliare: povesti terapeutice, fise de evaluare, fise de lucru, etc.
Structură:
Cartea este structurată astfel:
Comandă online cartea "Program terapeutic pentru copiii cu probleme comportamentale de tip hipercibernetic si opozant(THOP)" la 139,48 lei isbn 9738633729 scrisă de Manfred Dopfner , Stephanie Schurmann , Jan Frolich, tiparită la editura Romanian Psychological Testing Services în anul 2006. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul "Program terapeutic pentru copiii cu probleme comportamentale de tip hipercibernetic si opozant(THOP)" nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Cum sa fii un parinte eficient pentru copilul dificil. Manual pentru dezvoltarea abilitatilor parentale
Asociatia de Stiinte Cognitive din Romania ASCR
Anne Kendall, Georgia DeGangi, Mihaela Marian Mihailas, Georgia A. DeGangi, Anca Porumb
9786069770634
368 pagini
An: 2021
Tulburari de comportament antisocial-agresiv. Manual de psihoterapie pentru copii si adolescenti
Romanian Psychological Testing Services
Manfred Dopfner, Franz Petermann, Martin H. Schmidt
9789731816340
172 pagini
An: 2010
Tulburari de comportament antisocial-agresiv. Manual de psihoterapie pentru copii si adolescenti
Romanian Psychological Testing Services
Manfred Dopfner, Franz Petermann, Martin H. Schmidt
9789731816340
172 pagini
An: 2010
Cum să creşti un copil inteligent şi de succes
Litera
Peg Dawson, Richard Guare
9786303554655
544 pagini
An: 2025
Disciplina care durează o viaţă : cel mai bun cadou pe care-l poţi oferi copiilor tăi
Galaxia Gutenberg
dr. Ray Guarendi, Ray Guarendi, Corina Soimusan
9786303371355
362 pagini
An: 2025
Stima de sine
Bookzone
Urania Cremene
9786303054506
248 pagini
An: 2025
Phantasma
Bookzone
Kaylie Smith, dr. Tina Payne Bryson, Georgie Wisen-Vincent, Tina Payne Bryson, Ioana Medes
9786303054568
304 pagini
An: 2025
Un copil în două case : cum protejăm copilul când părinţii se despart?
Polirom
Gabriela Dumitriu, Camelia Popa
9786303441436
264 pagini
An: 2025
Copiii Indigo - Copiii cei noi au sosit
For You
Lee Carroll
233 pagini
An: 2003
Copiii de cristal (Virtue)
For You
Doreen Virtue
103 pagini
An: 2003
Copilul in literatura in paralel cu evolutia psihologiei
Cultura Romaneasca
Stanciu Stoian
136 pagini
Cunoasterea copilului
Didactica si Pedagogica
Rose Vincent
312 pagini
An: 1972
Preadolescentul si adolescentul cu ADHD. 11-25 ani: ghid practic pentru parinti
Lizuka Educativ
Donatella Arcangeli
9786306570232
160 pagini
An: 2024
Când părinţii nu mai sunt părinţi : cum să ai o relaţie sănătoasă cu părinţii la vârsta adultă
Philobia
Marie-France şi Emmanuel Ballet de Coquereaumont, Emmanuel Ballet de Coquereaumont, Marie-France Ballet de Coquereaumont, Alexandra Cork
9786306614479
280 pagini
An: 2025
Mişcă-ţi corpul, vindecă-ţi mintea : depăşeşte anxietatea, depresia şi demenţa şi îmbunătăţeşt
Prestige
Jennifer J. Heisz, PhD, Ada Gherase
9786303321875
344 pagini
An: 2025
Psihologia sănătăţii mentale
Trei
Naomi Fisher, Naomi Fischer, Elena Malnai
9786064028617
440 pagini
An: 2025
Vânătoarea de minţi : manipularea mass media şi coruperea tinerilor
Pro Universitaria
Cătălin-Gabriel Butoi-Puţ, Gabriel-Catalin Butoi-Put
9786062621773
240 pagini
An: 2025
Nevroză balcanică
Trei
Vasile Dem. Zamfirescu
9786064028525
320 pagini
An: 2025