
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 10,60 LEI
ISBN: 978-606-583-132-2
Autor(i): Heisu Ancuta
Editura: Vladimed - Rovimed
Anul apariției: 2011
Nr. pagini: 45 pagini
Categorii: Metodica / Pedagogie, Învățamânt - Educație, Metodica si ghiduri pentru profesori
Activitatea creatoare a elevilor poate fi stimulată atât prin
folosirea unor metode, procedee şi tehnici, cât şi prin asigurarea
condiţiilor care o facilitează.
Direcţia stimulării creativităţii prin instituirea unui �climat
creativ" impune instituirea unui sistem de condiţii care să favorizeze
manifestarea plenară a potenţialului creativ al elevilor.
Un însemnat rol pe această linie îl are măiestria
învăţătorului/profesorului de a îndemna pe copii să înveţe din
iniţiativă proprie, să caute noi legături între date, să emită idei şi
să perfecţioneze ideile altora, să facă propuneri originale, să-şi
imagineze şi să găsească soluţii problemelor întâlnite, toate acestea şi
altele încă însemnând încurajarea proceselor gândirii creative.
Practica unui învăţământ modern presupune cooperarea între
învăţător/profesor şi elev şi între elevii din cadrul grupului, pentru
realizarea sarcinilor instructiv-educative.
Prin instituirea unor astfel de relaţii în procesul de învăţare se realizează atât îndrumarea
si dirijarea elevului pe calea cea mai scurtă a cunoaşterii,
stimulând depăşirea punctelor cheie, a obstacolelor care ar determina
inhibarea acestuia, cât şi stimularea iniţiativelor, a spontaneităţii şi
creativităţii personale. De la dirijarea de către învăţător/profesor a
activităţii elevului se ajunge mai târziu la autodirijare, cu eficienţă,
a propriei activităţi de gândire.
Trebuie să se acţioneze, totodată, pentru crearea de
atitudini şi dispoziţii de ordin afectiv şi caracterial, cu care elevii
să abordeze în mod conştient, activ şi productiv problemele învăţării şi
cunoaşterii.
în acest context, curriculum-ul şcolar trebuie să
definească un cadru coerent şi flexibil în care cooperarea şi
competiţia, gândirea independentă, opinia liber exprimată şi argumentaţi
atitudinile sociale pozitive să fie elemente ce definesc personalitatea
umana.
Experienţa mea profesională îmi permite să susţin că
există numeroase resurse nevalorificate cu referinţă la studierea
metodelor şi tehnicilor creative şi euristice utilizate la predarea
matematicii în liceu şi impactul lor asupra dezvoltării gândirii
matematicii creative, flexibilităţii şi originalităţii ei.
Noutatea temei constă în faptul că în cercetările din domeniul
didacticii matematice , lipsesc cercetări experimentale privind
studierea impactului metodelor creative şi în special a celor euristice ,
utilizate în predarea matematicii , asupra dezvoltării gândirii
creative, matematice a elevilor.
Pentru a rezolva problemele, situaţiile noi pe care omul
le întâlneşte e important să aibă o gîndire dezvoltată, creatoare,
divergentă, definită ca o gîndire multidirecţională, care reuneşte
originalitate, flexibilitate etc.
Cercetările psihologice demonstrează că formarea gândirii creatoare,
critice a elevilor necesită folosirea metodelor speciale în învăţămînt.
Elevului trebuie să-i creăm condiţii de învăţare pentru ca să i se
dezvolte spiritul creativ.
Comandă online Creativitate in matematica. Nivel gimnazial si liceal la 10,60 lei isbn 978-606-583-132-2 scrisă de Heisu Ancuta, tiparită la editura Vladimed - Rovimed în anul 2011. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Creativitate in matematica. Nivel gimnazial si liceal nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Metodica de predare a matematicii in clasele V-VII (Editie 1954)
Editura de Stat Didactica si Pedagogica
Ministerul Invatamantului
560 pagini
An: 1954
Indrumari metodice pentru predarea indeletnicirilor practice in clasele I - IV
Didactica si Pedagogica
Ion Serdeanu
298 pagini
An: 1964
Conceptul de curriculum. Curriculum la decizia scolii
Sitech
Otilia Dragan
130 pagini
An: 2009
Metodologie si programe pentru definitivat si gradul didactic II. Disciplinele: Pedagogie, Psihologie, Psihope
Universitara
Dan Potolea, Ioan Neacsu
178 pagini
An: 2009
Caiet de Informare Matematica Nr. 2, Volumul II/1973
Bucuresti
Centrul de Informare si Documentare al Invatamintului
220 pagini
An: 1973
Metodica de predare a matematicii in clasele V-VII (Editie 1954)
Editura de Stat Didactica si Pedagogica
Ministerul Invatamantului
560 pagini
An: 1954
Indrumari metodice pentru predarea indeletnicirilor practice in clasele I - IV
Didactica si Pedagogica
Ion Serdeanu
298 pagini
An: 1964
Conceptul de curriculum. Curriculum la decizia scolii
Sitech
Otilia Dragan
130 pagini
An: 2009
Metodologie si programe pentru definitivat si gradul didactic II. Disciplinele: Pedagogie, Psihologie, Psihope
Universitara
Dan Potolea, Ioan Neacsu
178 pagini
An: 2009
Caiet de Informare Matematica Nr. 2, Volumul II/1973
Bucuresti
Centrul de Informare si Documentare al Invatamintului
220 pagini
An: 1973
Analiza neliniara si aplicatii in mecanica
Academiei Republicii Socialiste Romania
278 pagini
An: 1977
Simion Stoilow
Stiintifica si Enciclopedica
Solomon Marcus, Cabiria Andreian Cazacu
312 pagini
An: 1983
Metoda omogenizarii. Aplicatii la teoria materialelor compozite
Academiei Republicii Socialiste Romania
Horia I. Ene
168 pagini
An: 1987
Teoria functiilor de o variabila complexa
Academiei Republicii Socialiste Romania
Octav Mayer
592 pagini
An: 1981
Teoria functiilor de o variabila complexa, Volumul al II-lea
Academiei Republicii Populare Romane
S. Stoilow
378 pagini
An: 1958