Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 10,60 LEI
ISBN: 978-606-583-132-2
Autor(i): Heisu Ancuta
Editura: Vladimed - Rovimed
Anul apariției: 2011
Nr. pagini: 45 pagini
Categorii: Metodica / Pedagogie, Învățamânt - Educație, Metodica si ghiduri pentru profesori
Activitatea creatoare a elevilor poate fi stimulată atât prin
folosirea unor metode, procedee şi tehnici, cât şi prin asigurarea
condiţiilor care o facilitează.
Direcţia stimulării creativităţii prin instituirea unui �climat
creativ" impune instituirea unui sistem de condiţii care să favorizeze
manifestarea plenară a potenţialului creativ al elevilor.
Un însemnat rol pe această linie îl are măiestria
învăţătorului/profesorului de a îndemna pe copii să înveţe din
iniţiativă proprie, să caute noi legături între date, să emită idei şi
să perfecţioneze ideile altora, să facă propuneri originale, să-şi
imagineze şi să găsească soluţii problemelor întâlnite, toate acestea şi
altele încă însemnând încurajarea proceselor gândirii creative.
Practica unui învăţământ modern presupune cooperarea între
învăţător/profesor şi elev şi între elevii din cadrul grupului, pentru
realizarea sarcinilor instructiv-educative.
Prin instituirea unor astfel de relaţii în procesul de învăţare se realizează atât îndrumarea
si dirijarea elevului pe calea cea mai scurtă a cunoaşterii,
stimulând depăşirea punctelor cheie, a obstacolelor care ar determina
inhibarea acestuia, cât şi stimularea iniţiativelor, a spontaneităţii şi
creativităţii personale. De la dirijarea de către învăţător/profesor a
activităţii elevului se ajunge mai târziu la autodirijare, cu eficienţă,
a propriei activităţi de gândire.
Trebuie să se acţioneze, totodată, pentru crearea de
atitudini şi dispoziţii de ordin afectiv şi caracterial, cu care elevii
să abordeze în mod conştient, activ şi productiv problemele învăţării şi
cunoaşterii.
în acest context, curriculum-ul şcolar trebuie să
definească un cadru coerent şi flexibil în care cooperarea şi
competiţia, gândirea independentă, opinia liber exprimată şi argumentaţi
atitudinile sociale pozitive să fie elemente ce definesc personalitatea
umana.
Experienţa mea profesională îmi permite să susţin că
există numeroase resurse nevalorificate cu referinţă la studierea
metodelor şi tehnicilor creative şi euristice utilizate la predarea
matematicii în liceu şi impactul lor asupra dezvoltării gândirii
matematicii creative, flexibilităţii şi originalităţii ei.
Noutatea temei constă în faptul că în cercetările din domeniul
didacticii matematice , lipsesc cercetări experimentale privind
studierea impactului metodelor creative şi în special a celor euristice ,
utilizate în predarea matematicii , asupra dezvoltării gândirii
creative, matematice a elevilor.
Pentru a rezolva problemele, situaţiile noi pe care omul
le întâlneşte e important să aibă o gîndire dezvoltată, creatoare,
divergentă, definită ca o gîndire multidirecţională, care reuneşte
originalitate, flexibilitate etc.
Cercetările psihologice demonstrează că formarea gândirii creatoare,
critice a elevilor necesită folosirea metodelor speciale în învăţămînt.
Elevului trebuie să-i creăm condiţii de învăţare pentru ca să i se
dezvolte spiritul creativ.
Comandă online cartea "Creativitate in matematica. Nivel gimnazial si liceal" la 10,60 lei isbn 978-606-583-132-2 scrisă de Heisu Ancuta, tiparită la editura Vladimed - Rovimed în anul 2011. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul "Creativitate in matematica. Nivel gimnazial si liceal" nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Pedagogie generala
Didactica si Pedagogica
Gabriela C. Cristea
216 pagini
An: 2002
Metodica de predare a matematicii in clasele V-VII (Editie 1954)
Editura de Stat Didactica si Pedagogica
Ministerul Invatamantului
560 pagini
An: 1954
Conceptul de curriculum. Curriculum la decizia scolii
Sitech
Otilia Dragan
130 pagini
An: 2009
Caiet de Informare Matematica Nr. 2, Volumul II/1973
Bucuresti
Centrul de Informare si Documentare al Invatamintului
220 pagini
An: 1973
Aspecte de pedagogie si metodica aplicabile in domeniul ordine si siguranta publica
Sitech
Catalin Enuta
154 pagini
An: 2018
Pedagogie generala
Didactica si Pedagogica
Gabriela C. Cristea
216 pagini
An: 2002
Metodica de predare a matematicii in clasele V-VII (Editie 1954)
Editura de Stat Didactica si Pedagogica
Ministerul Invatamantului
560 pagini
An: 1954
Conceptul de curriculum. Curriculum la decizia scolii
Sitech
Otilia Dragan
130 pagini
An: 2009
Caiet de Informare Matematica Nr. 2, Volumul II/1973
Bucuresti
Centrul de Informare si Documentare al Invatamintului
220 pagini
An: 1973
Aspecte de pedagogie si metodica aplicabile in domeniul ordine si siguranta publica
Sitech
Catalin Enuta
154 pagini
An: 2018
Exercitii si probleme de matematica pentru elevii claselor I-IV
Cardinal
Ileana Nanu, Dorina Dracea, Constantin Basarab
125 pagini
An: 1992
Geometrie, Clasa a IX-a (Branzei...)
Paralela 45
Dan Branzei, Sebastian Anita, Marin Chirciu
301 pagini
An: 1998
Chimie organica - Metode neconventionale (Bratulescu)
Sitech
George Bratulescu
290 pagini
An: 2008
Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie, editia a IV-a (1987)
Academiei Republicii Socialiste Romania
224 pagini
An: 1987
Pedagogie generala
Didactica si Pedagogica
Gabriela C. Cristea
216 pagini
An: 2002