Disponibilitate: nedisponibila
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 15,80 LEI
ISBN: 978-606-583-167-4
Autor(i): Chelaru Elena-Lia
Editura: Vladimed - Rovimed
Anul apariției: 2011
Nr. pagini: 60 pagini
Categorii: Management scolar, Învățamânt - Educație, Ghiduri profesori, Metodica si ghiduri pentru profesori
Doresc să menţionez de la început că, prin acest studiu, am
încercat să analizez procesul instructiv-educativ în unitatea de
învăţământ în care lucrez ( şi căreia, bineînţeles, i-am dat nume fictiv
) și să aplic o metodă de ameliorare a rezultatelor școlare
nesatisfăcătoare, constatate.
în condiţiile actuale ale schimbărilor prin care trece
învăţământul românesc şi ca urmare a integrării ţării noastre în Uniunea
Europeană, asigurarea unui management de calitate în învăţământ
reprezintă o prioritate pentru toţi cei implicaţi în acest domeniu.
Evoluţiile recente la nivel naţional şi internaţional au scos în
evidenţă faptul că este necesară construirea unui sistem naţional de
management şi de asigurare a calităţii. Simpla creştere cantitativă a
ofertei educaţionale nu mai poate face faţă nevoilor unei societăţi a
cunoaşterii. Oamenii cer insistent calitatea, indiferent dacă este vorba
de produse sau servicii şi inclusiv pentru serviciile publice; iar
educaţia este unul dintre acestea. în învăţământul românesc, calitatea
se consideră a fi produsă şi definită exclusiv de şcoală, ca ofertant
de servicii naţionale. Ca urmare, beneficiarii şi clienţii educaţiei nu
sunt suficient consultaţi, iar satisfacţia lor nu este un motiv de
preocupare prioritar pentru instituţiile publice de educaţie. Pentru a
putea dezvolta şi a ne dezvolta, trebuie să stabilim mai întâi ce este
util şi valoros pentru noi şi pentru copiii noştri, iar apoi să hotărâm
ce trebuie păstrat şi ce trebuie schimbat în sistem.
Evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul
preuniversitar de stat şi particular presupune atingerea standardelor de
referinţă (de calitate) şi a indicatorilor de performanţă . Aceştia
reprezintă, conform legii, descrierea cerinţelor care definesc un nivel
optimal de realizare a unei activităţi de către o organizaţie furnizoare
de educaţie, pe baza bunelor practici existente la nivel naţional,
european şi mondial. Ele se adresează în mod direct, cadrelor didactice,
comisiilor de evaluare şi de asigurare a calităţii, directorilor şi
consiliilor de administraţie, precum şi beneficiarilor serviciilor
educaţionale, care pot lua la cunoştinţă de nivelul calităţii educaţiei
oferite de furnizorii de educaţie în raport cu indicatorii de
performanţă [1 ; 2 ] .
Din perspectiva dezvoltării durabile şi a globalizării
educaţiei, pentru a crea premisele necesare asigurării calităţii în
educaţie şi a utilizării eficiente a resurselor , actul educaţional se
constituie într-un demers dinamic ce presupune implicare şi
responsabilizare, pe de o parte, precum şi gândire strategică şi
control, pe de altă parte. Calitatea în educaţie presupune şi
îndeplinirea aşteptărilor beneficiarului.
Din experienţa la catedră şi din derularea procesului didactic
din ultimii ani, am observat că , de multe ori, se mimează o calitate a
educaţiei, ceea ce conduce , în timp, la neajunsuri în sistem şi la
nemulţumiri din partea beneficiarilor acestui serviciu (primari -
elevii, secundari -părinţii şi terţiari - angajatorii şi societatea
civilă - în general). De asemenea, de-a lungul timpului, atât eu, cât şi
colegii mei, ne-am confruntat cu numeroase deficienţe ce au apărut şi
continuă să apară în derularea actului educaţional, în şcoala noastră.
Sper ca acest studiu
să-mi fie util atât mie ( prin faptul că mă dezvoltă profesional),
cât şi colegilor mei şi unităţii în care îmi desfăşor activitatea, prin
încercarea de depistare şi de înlăturare a disfuncţiunilor sesizate şi
examinate .
Analizând situaţia concretă din unitatea amintită mai sus, am
considerat foarte eficientă metoda AMDEC, gândind că, în cazul de faţă,
analizează şi propune obiectiv şi riguros sistemul de servicii
educaţionale, urmărind aspecte esenţiale:
-educaţie centrată pe client ( beneficiari ) şi pe rezultate;
-realizarea dialogului şi a parteneriatului;
-asigurarea participării actorilor educaţionali şi valorizarea resurselor umane existente;
-înţelegerea interdependenţei dintre furnizorii şi beneficiarii implicaţi în oferta de educaţie;
-asigurarea calităţii văzută nu doar ca o sarcină a şcolii, ci ca o implicare a tuturor
,,purtătorilor de interese s.a.
Comandă online cartea "Asigurarea calitatii procesului educational - conditie esentiala pentru un invatamant modern" la 15,80 lei isbn 978-606-583-167-4 scrisă de Chelaru Elena-Lia, tiparită la editura Vladimed - Rovimed în anul 2011. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul "Asigurarea calitatii procesului educational - conditie esentiala pentru un invatamant modern" nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Didactica Nova, Nr. 2-3/2005-2006 - Revista de informare si cultura didactica
Didactica Nova
Dumitru Gherghina
180 pagini
An: 2006
Didactica Nova, Nr. 7-8/2007 - Revista de informare si cultura didactica
Didactica Nova
Dumitru Gherghina
196 pagini
An: 2007
Practica manageriala in invatamantul superior
Univers Enciclopedic
Stefan Buzarnescu
430 pagini
An: 2004
Statutul personalului didactic - Text reactualizat
Tribuna Invatamantului
Stefan Militaru
128 pagini
An: 206
Programa activitatii educative in invatamantul preuniversitar
Ministerul Invatamantului
Riana Calota
124 pagini
An: 1994
Didactica Nova, Nr. 2-3/2005-2006 - Revista de informare si cultura didactica
Didactica Nova
Dumitru Gherghina
180 pagini
An: 2006
Didactica Nova, Nr. 7-8/2007 - Revista de informare si cultura didactica
Didactica Nova
Dumitru Gherghina
196 pagini
An: 2007
Practica manageriala in invatamantul superior
Univers Enciclopedic
Stefan Buzarnescu
430 pagini
An: 2004
Culegere de teme pentru educatia cetateneasca. Clasa a VII-a. Pentru uzul profesorilor
Didactica si Pedagogica
104 pagini
An: 1961
Statutul personalului didactic - Text reactualizat
Tribuna Invatamantului
Stefan Militaru
128 pagini
An: 206
Formarea sistemului de notiuni la istorie. Clasele V-VII. Cercetari experimentale
Didactica si Pedagogica
Constantin Dinu
204 pagini
An: 1979
Didactica Nova, Nr. 2-3/2005-2006 - Revista de informare si cultura didactica
Didactica Nova
Dumitru Gherghina
180 pagini
An: 2006
Portofoliul de evaluare formativa, Limba si literatura romana, Clasele V-VIII
Delfin
296 pagini
An: 2015
Metodica predarii limbii si literaturii romane in scoala primara, gimnaziu si liceu
Didactica Nova
Dumitru Gherghina
174 pagini
An: 2005
Didactica Nova, Nr. 7-8/2007 - Revista de informare si cultura didactica
Didactica Nova
Dumitru Gherghina
196 pagini
An: 2007