Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 6,20 LEI
ISBN: 978-606-583-175-9
Autor(i): Neagu Maria-Ramona
Editura: Vladimed - Rovimed
Anul apariției: 2011
Nr. pagini: 112 pagini
Categorii: Metodica / Pedagogie, Învățamânt - Educație, Metodica si ghiduri pentru profesori
în activităţile didactice desfăşurate de învăţător, se manifestă în mod constant, preocuparea pentru selectarea şi folosirea acelor metode care să contribuie într-o măsură mai eficientă la activizarea elevilor în lecţii. în acest sens se poate aprecia că jocul didactic şi alte forme ale jocului reuşesc într-o măsură apreciabilă să atragă potenţialul biopsihic al elevilor în desfăşurarea jocului.
Am constatat că atunci când am introdus în diferite momente ale lecţiei jocul didactic, elevii au răspuns cu mai mult interes la problemele lecţiei. însuşirea conştientă a cunoştinţelor asigură temeinicia lor şi duce la dezvoltarea intelectuală precum şi la dezvoltarea spiritului de independenţă, de investigaţie, de creativitate. Cunoştinţele, priceperile, deprinderile dobândite de elevi în ciclul primar folosesc pentru formarea şi dezvoltarea personalităţii elevului.
Calitatea fundamentală a unei metode este eficienţa ei, dar aceasta se apreciază în funcţie de rezultatele superioare obţinute şi de gradul de perfecţionare a învăţământului. Numai cunoştinţele obţinute prin efort propriu devin proprietate personală şi permanentă, aşa cum se întâmplă în joc.
Folosind o gamă variată de metode şi procedee active, cum ar fi: problematizarea, învăţarea prin descoperire, observaţia, exerciţiul, activitatea independentă, diferenţiată, algoritmizarea şi jocul didactic; elevul este pus în situaţia de a munci permanent pentru a înlătura momentele de pasivitate, de a da răspunsuri adecvate la situaţiile problemă şi de a emite ipoteze. �Valoarea procesului de învăţământ este proporţională cu nivelul activităţii desfăşurate de elev în timpul învăţării.�
Una din metodele folosite din ce în ce mai frecvent este jocul didactic, care facilitează procesul de asimilare, fixare şi consolidare a cunoştinţelor, iar datorită caracterului său formativ influenţează dezvoltarea personalităţii elevilor, de cultivare a proceselor cognitive superioare (gândirea, imaginaţia).
în timpul dezvoltării psihologice a copilului, prin utilizarea unor variate forme de joc, vom reuşi să realizăm o latură importantă a educaţiei, socializarea treptată a copilului. în această direcţie, putem aprecia că, prin participarea la joc, prin respectarea regulilor jocului, prin recunoaşterea învingătorului se dezvoltă importante calităţi umane necesare viitorului.
Ca formă specifică de activitate a copiilor, jocul predomină în viaţa copilului preşcolar şi cedează treptat o parte din timpul lui învăţăturii în clasele primare.
Jocul bine organizat şi pregătit constituie un mijloc de cunoaştere şi familiarizare a elevilor cu viaţa înconjurătoare, pentru că în desfăşurarea lui cuprinde sarcini didactice care contribuie la exersarea deprinderilor, la consolidarea cunoştinţelor şi la valorificarea lor creatoare.
Acceptarea şi respectarea regulilor jocului îl determină pe elev să participe la efortul comun al grupului din care face parte. Subordonarea intereselor personale ale colectivului, lupta pentru învingerea dificultăţilor, respectarea integrală a regulilor jocului şi a succesului final, vor pregăti treptat pe omul de mâine.
Comandă online cartea "Jocul didactic - cale de acces spre sufletul copilului" la 6,20 lei isbn 978-606-583-175-9 scrisă de Neagu Maria-Ramona, tiparită la editura Vladimed - Rovimed în anul 2011. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul "Jocul didactic - cale de acces spre sufletul copilului" nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Portofoliul de evaluare formativa, Limba si literatura romana, Clasele V-VIII
Delfin
296 pagini
An: 2015
Metodica predarii limbii si literaturii romane in scoala primara, gimnaziu si liceu
Didactica Nova
Dumitru Gherghina
174 pagini
An: 2005
Pedagogie generala
Didactica si Pedagogica
Gabriela C. Cristea
216 pagini
An: 2002
Metodica de predare a matematicii in clasele V-VII (Editie 1954)
Editura de Stat Didactica si Pedagogica
Ministerul Invatamantului
560 pagini
An: 1954
Conceptul de curriculum. Curriculum la decizia scolii
Sitech
Otilia Dragan
130 pagini
An: 2009
Didactica Nova, Nr. 2-3/2005-2006 - Revista de informare si cultura didactica
Didactica Nova
Dumitru Gherghina
180 pagini
An: 2006
Portofoliul de evaluare formativa, Limba si literatura romana, Clasele V-VIII
Delfin
296 pagini
An: 2015
Metodica predarii limbii si literaturii romane in scoala primara, gimnaziu si liceu
Didactica Nova
Dumitru Gherghina
174 pagini
An: 2005
Didactica Nova, Nr. 7-8/2007 - Revista de informare si cultura didactica
Didactica Nova
Dumitru Gherghina
196 pagini
An: 2007
Pedagogie generala
Didactica si Pedagogica
Gabriela C. Cristea
216 pagini
An: 2002
Din gramatica istorica a limbii romane
Reprografia Universitatii din Craiova
Radu Popescu
300 pagini
An: 1978
Model European de evaluare a competentelor de lectura si scriere, Clasele VII-VIII
Art
Florin Ionita, Florentina Samihaian
115 pagini
An: 2011
Model European de evaluare a competentelor de lectura si scriere, Clasele V-VI
Art
Florin Ionita, Florentina Samihaian
124 pagini
An: 2011
Didactica Nova, Nr. 2-3/2005-2006 - Revista de informare si cultura didactica
Didactica Nova
Dumitru Gherghina
180 pagini
An: 2006
Portofoliul de evaluare formativa, Limba si literatura romana, Clasele V-VIII
Delfin
296 pagini
An: 2015