
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 41,80 LEI
Autor(i): Mircea Agabrian
Editura: Institutul European
Colecția: Universitaria
Anul apariției: 2005
Nr. pagini: 172 pagini
Categorii: Metodica / Pedagogie, Educatia in familie / societate, Învățamânt - Educație, Sociologie, Metodica si ghiduri pentru profesori
O problema stringenta pentru Romania o reprezinta responsabilitatea locala pentru calitatea educatiei si succesul scolar, care reclama cai diferite de stabilire a relatiilor de colaborare intre scoli, familii si comunitati. Avem in vedere ca scolile de toate gradele sint organizatii responsabile pentru educatia formala a copiilor si adolescentilor. Scolile care duc la bun sfirsit mult mai eficient aceasta responsabilitate se considera pe ele insele si elevii lor ca parte a sistemului social ce include familiile si comunitatile. Cercetarile desfasurate in Statele Unite si in unele tari din Europa arata ca atunci cind scolile, familiile si comunitatile lucreaza impreuna ca parteneri, beneficiari sint elevii. Parteneriatele dintre scoli, familii si comunitati pot: (a) ajuta profesorii in munca lor; (b) perfectiona abilitatile scolare ale elevilor; (c) imbunatati programele de studiu si climatul scolar; (d) imbunatati abilitatile educationale ale parintilor; (d) dezvolta abilitatile de lideri ale parintilor; (e) conecta familiile cu membrii scolii si ai comunitatii; (f) stimula serviciul comunitatii in folosul scolilor; (g) oferi servicii si suport familiilor; (h) crea un mediu mai sigur in scoli.Motivul principal pentru crearea unor astfel de parteneriate este dorinta de a ajuta elevii sa aiba succes la scoala si, mai tirziu, in viata. Atunci cind parintii, elevii si ceilalti membri ai comunitatii se considera unii pe altii parteneri in educatie, se creeaza in jurul elevilor o comunitate de suport care incepe sa functioneze. Parteneriatele trebuie vazute ca o componenta esentiala in organizarea scolii si a clasei de elevi. Ele nu mai sint de mult considerate doar o simpla activitate cu caracter optional sau o problema de natura relatiilor publice. In tarile dezvoltate, cu deosebire pe continentul nordamerican, parteneriatele scoalafamiliecomunitate sint esentiale in procesul de educatie a elevilor si in succesul lor la scoala. Dovada o reprezinta faptul ca Departamentul de Educatie al SUA are un subsecretar de stat pentru servicii comunitare si parteneriate si un director pentru parteneriate educationale si implicare a familiei. De asemenea, la nivelul fiecarui stat si district al organizarii administrative americane se gasesc responsabili oficiali care se ocupa de servicii educationale comunitare. In fiecare tara din Uniunea Europeana exista structuri formale organizate de participare a parintilor in sistemul educational. Legislatiile si proiectele de reforma educationala ale anilor �'90 au definit in majoritatea tarilor noi legi referitoare la participarea parentala in sistemele educationale. Autonomia scolilor si participarea parintilor la gestiunea lor se afla in centrul dezbaterilor si legislatiilor actuale
Comandă online Parteneriate scoala-familie-comunitate la 41,80 lei scrisă de Mircea Agabrian, tiparită la editura Institutul European face parte din colecția Universitaria în anul 2005. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Parteneriate scoala-familie-comunitate nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Managementul clasei
Institutul European
Emil Stan
9789736116063
270 pagini
An: 2009
Curs de obstetrica si ginecologie. Vol. I - Obstetrica (editia a II-a)
Institutul European
Mihai Pricop
9789736115622
508 pagini
An: 2008
Brandingul de angajator
Institutul European
Mihaela-Alexandra Ionescu
9789736115707
284 pagini
An: 2009
Tratat de gramatica a limbii romane. I Morfologia
Institutul European
DIMITRIU, Cornel, DIMITRIU, Cornel
9736110915
852 pagini
An: 2000
Tratat de gramatica a limbii romane. II Sintaxa
Institutul European
DIMITRIU, Cornel, DIMITRIU, Cornel
9789736112195
1608 pagini
An: 2002
Metodica de predare a matematicii in clasele V-VII (Editie 1954)
Editura de Stat Didactica si Pedagogica
Ministerul Invatamantului
560 pagini
An: 1954
Indrumari metodice pentru predarea indeletnicirilor practice in clasele I - IV
Didactica si Pedagogica
Ion Serdeanu
298 pagini
An: 1964
Conceptul de curriculum. Curriculum la decizia scolii
Sitech
Otilia Dragan
130 pagini
An: 2009
Metodologie si programe pentru definitivat si gradul didactic II. Disciplinele: Pedagogie, Psihologie, Psihope
Universitara
Ioan Neacsu, Dan Potolea
178 pagini
An: 2009
Caiet de Informare Matematica Nr. 2, Volumul II/1973
Bucuresti
Centrul de Informare si Documentare al Invatamintului
220 pagini
An: 1973
Familia in dinamica societatii
Universitatea Lucian Blaga
Dumitru Batâr
170 pagini
An: 2004
Invatamantul din Romania. Traditii, valori si momente de criza
Beladi
Marinela Diana Marinescu
238 pagini
An: 2019
Primul meu fum
Art
Andra Matzal (coord.)
9789731245102
250 pagini
An: 2010
Neoharetism la inceputul secolului XXI
Fundatiei Romania de Maine
Aurelian Bondrea
126 pagini
An: 2007
Cele 100 de Reguli ale educarii copilului
Rentrop&Straton
Richard Templar
255 pagini
An: 2012
Metodica de predare a matematicii in clasele V-VII (Editie 1954)
Editura de Stat Didactica si Pedagogica
Ministerul Invatamantului
560 pagini
An: 1954
Indrumari metodice pentru predarea indeletnicirilor practice in clasele I - IV
Didactica si Pedagogica
Ion Serdeanu
298 pagini
An: 1964
Conceptul de curriculum. Curriculum la decizia scolii
Sitech
Otilia Dragan
130 pagini
An: 2009
Metodologie si programe pentru definitivat si gradul didactic II. Disciplinele: Pedagogie, Psihologie, Psihope
Universitara
Ioan Neacsu, Dan Potolea
178 pagini
An: 2009
Caiet de Informare Matematica Nr. 2, Volumul II/1973
Bucuresti
Centrul de Informare si Documentare al Invatamintului
220 pagini
An: 1973