
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 6,90 LEI
Autor(i): VICTORIA C. PETRESCU , ION GH. STANCIU
Editura: ALL
Colecția: ALL PEDAGOGIC
Nr. pagini: 216 pagini
Categorii: Metodica / Pedagogie, Învățamânt - Educație, Metodica si ghiduri pentru profesori
La peste un secol de la nasterea eminentului pedagog roman Ion C. Petrescu, volumul aduna laolalta o parte dintre cele mai relevante texte din scrierile sale: Scoala activa, Probleme in scoala democratiei, Scoala de experimentare, Contributii la o pedagogie romaneasca. Alaturi de Simion Mehedinti, Dimitrie Gusti si Petre Andrei, I. C. Petrescu este un reprezentant de seama al regionalismului, ca principiu de baza al unui sistem educational bazat pe specificul romanesc, folosind directiile de structurare a continuturilor invatamantului regionalist. I. C. Petrescu s-a impus in pedagogia romaneasca si ca autor al celei mai elaborate scrieri despe scoala activa si ca promotor al acestei orientari pedagogice. El a explicat larga adeziune a scolii si pedagogiei romanesti fata de ideile activismului prin radacinile a caror prezenta a detectat-o inca din ultimele decenii ale secolului al XIX - lea. De asemenea, I. C. Petrescu a relevat legatura dintre activism si democratism. Problema selectiei in scoala democratiei este, poate, cea mai elaborata lucrare din pedagogia romaneasca dedicata acestei teme. Semnificativ este faptul ca el nu reducea democratismul scolii la sansa de acces, ci avea in vedere si ceea ce, astazi, s-ar numi egalitatea de sanse in educatie, adica facilizarea, pentru elevi, a conditiilor diferentiate, pentru a se putea dezvolta si forma la nivelul cel mai inalt al posibilitatilor sale. O autentica scoala democratica implica si ideea de selectie a valorilor, fara de care o natiune nu-si poate asigura progresul. Accentul cade pe selectia din toate categoriile sociale, iar selectia celor mai bune elemente din randul elevilor presupunea o buna cunoastere a acestora; de aici insistenta sa asupra metodelor de studiere a individualitatii acestora si asupra intocmirii fiselor psihopedagogice. In aplicarea acestor principii, I. C. Petrescu a tinut in permanenta seama de concluziile oferite de cercetarea din scolile experimentale, dovedind o permanenta receptivitate la validarea prin experiment a temelor si ideilor pedagogice, atat din tara cat si din strainatate. Idei, teorii ce se cer a fi raportate, mai intai la valorile noastre nationale, si numai apoi, daca s-au dovedit apte de a fi integrate in sistemul acestora, vor fi supuse experimentului, pentru ca astfel sa-si poata adauga noi elemente, rezultate din specificitatea mediului in care se integreaza. Teoria pedagogica a unei tari isi remarca valoarea si eficienta si prin problemele noi pe care si le pune si prin originalitatea solutiilor pe care le ofera. Este si acesta una dintre ideile de mare valoare si actualitate ce pot fi extrase din gandirea lui I. I. C. Petrescu.
ISBN: 973-9431-00-3
Comandă online O SCOALA PENTRU DEMOCRATIE. I. C. PETRESCU. ANTOLOGIE DE TEXTE PEDAGOGICE la 6,90 lei scrisă de VICTORIA C. PETRESCU , ION GH. STANCIU, tiparită la editura ALL face parte din colecția ALL PEDAGOGIC cu un număr de 216 pagini. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul O SCOALA PENTRU DEMOCRATIE. I. C. PETRESCU. ANTOLOGIE DE TEXTE PEDAGOGICE nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Metodica de predare a matematicii in clasele V-VII (Editie 1954)
Editura de Stat Didactica si Pedagogica
Ministerul Invatamantului
560 pagini
An: 1954
Indrumari metodice pentru predarea indeletnicirilor practice in clasele I - IV
Didactica si Pedagogica
Ion Serdeanu
298 pagini
An: 1964
Conceptul de curriculum. Curriculum la decizia scolii
Sitech
Otilia Dragan
130 pagini
An: 2009
Metodologie si programe pentru definitivat si gradul didactic II. Disciplinele: Pedagogie, Psihologie, Psihope
Universitara
Dan Potolea, Ioan Neacsu
178 pagini
An: 2009
Caiet de Informare Matematica Nr. 2, Volumul II/1973
Bucuresti
Centrul de Informare si Documentare al Invatamintului
220 pagini
An: 1973
Metodica de predare a matematicii in clasele V-VII (Editie 1954)
Editura de Stat Didactica si Pedagogica
Ministerul Invatamantului
560 pagini
An: 1954
Indrumari metodice pentru predarea indeletnicirilor practice in clasele I - IV
Didactica si Pedagogica
Ion Serdeanu
298 pagini
An: 1964
Conceptul de curriculum. Curriculum la decizia scolii
Sitech
Otilia Dragan
130 pagini
An: 2009
Metodologie si programe pentru definitivat si gradul didactic II. Disciplinele: Pedagogie, Psihologie, Psihope
Universitara
Dan Potolea, Ioan Neacsu
178 pagini
An: 2009
Caiet de Informare Matematica Nr. 2, Volumul II/1973
Bucuresti
Centrul de Informare si Documentare al Invatamintului
220 pagini
An: 1973
Teoria functiilor de o variabila complexa
Academiei Republicii Socialiste Romania
Octav Mayer
592 pagini
An: 1981
Teoria functiilor de o variabila complexa, Volumul al II-lea
Academiei Republicii Populare Romane
S. Stoilow
378 pagini
An: 1958
Cours de mathematiques superieures, Tome III, Premiere partie
MIR
V. Smirnov
328 pagini
An: 1970
Metodica de predare a matematicii in clasele V-VII (Editie 1954)
Editura de Stat Didactica si Pedagogica
Ministerul Invatamantului
560 pagini
An: 1954
Matematici superioare, Manual pentru clasa a XI-a umanistica
Didactica si Pedagogica
D. V. Ionescu
264 pagini
An: 1963